PayEx logo

Velkommen til Kundeservice

Velg din kategori nedenfor

Spørsmål & Svar om Faktura

Her finner du svar på våre vanligste spørsmål. For å åpne opp et spørsmål som er relevant for deg, klikker du på plusstegnet. Du er selvfølgelig alltid velkommen til å kontakte oss hvis du ikke finner det du leter etter.

Jeg anser at fakturaen jeg har mottatt er feilaktig. Hvordan går jeg frem?

Du kontakter i første omgang foretaket der du har kjøpt varen/tjenesten angående eventuelle feil. Om problemet ikke er løst kan saken reklameres til PayEx

Hva er et OCR-nummer og hvor på fakturaen finner jeg det?

OCR-nummer, også kalt referansenummer, er det nummeret som angis ved betaling. OCR-nummeret finner man oftest lengst nede til venstre på fakturaen.

Jeg har mistet fakturaen min. Hva gjør jeg?

Kontakt oss for å få innbetalingsopplysninger eller for å få tilsendt en fakturakopi.

Jeg har fått en påminnelse på tross av at jeg har betalt fakturaen. Hva skal jeg gjøre?

Kontroller med din bank at betalingen er gjennomført og med korrekte tilhørende opplysninger. Om opplysningene ikke stemmer, send oss gjerne et utdrag fra din bank der det fremgår hvilke opplysninger du har angitt ved betalingstidspunkt så vi kan søke etter den. Er betalingen gjennomført med riktige opplysninger, vennligst ta kontakt med kundeservice.

Om fakturaen er betalt med korrekte opplysninger, men etter fakturaens forfallsdato skal medførte kostnader som regel betales. Er du usikker på hva som gjenstår å betale er du velkommen til å kontakte oss. 

Jeg har ikke mottatt min faktura. Hvor er den?

Om du har gjort ditt kjøp på internett sendes fakturaen oftest via mail. Kontroller derfor din innboks samt søppelposten. Finner du fortsatt ikke fakturaen kan du kontakte kundeservice som vil hjelpe deg.

Jeg har fått et brev om at en kredittsjekk er blitt gjennomført i mitt navn. Hva innebærer det?

Ved betaling med faktura gjøres det i visse sammenhenger en generell kredittsjekk innen kjøpet sluttføres. Kjenner du ikke til hvilke kjøp som har generert kredittsjekken ber vi deg ta kontakt på telefonnummer +47 for mer informasjon.

Jeg har gjort en feilaktig innbetaling til PayEx. Hvordan får jeg tilbake pengene?

For å finne din innbetaling behøver vi en kvittering eller skjerndump/ print av skjermen der transaksjonen din er synlig. Dette kan sendes via mail, fax eller pr. post. På kvitteringen skal følgene fremgå. Kontoen som betalingen har gått til, dato da betalingen ble gjort samt beløp.

Om du har fått et brev angående en uidentifisert innbetaling angir du nummeret som står i rubrikken på brevet. Mail oss ditt clearingnummer og kontonummer for utbetaling. Angi også det nummeret som står i rubrikken i brevet når du kontakter oss. Husk at vi tar ut en administrasjonsavgift for håndteringen av denne feilbetalingen.

E-post

Iblant er det enklere å ta det skriftlig. Send oss en mail, vi anstrenger oss for å svare innen 24 timer på hverdager.

Telefon

Du er velkommen til å ringe oss på hverdager mellom kl.08-17. For raskere service, ber vi deg ha dine opplysninger klare.

22 03 61 52