PayEx logo

Velkommen til Kundeservice

Velg din kategori nedenfor

Spørsmål og svar om kjøp på internett

Her finner du svar på våre vanligste spørsmål. For å åpne opp et spørsmål som er relevant for deg, klikker du på plusstegnet. Du er selvfølgelig alltid velkommen til å kontakte oss hvis du ikke finner det du leter etter.

 

Jeg har mistet fakturaen min. Hva gjør jeg?

Kontakt oss for å få innbetalingsopplysninger eller for å få tilsendt en fakturakopi.

Jeg har fått et brev angående en uidentifisert innbetaling

Gjelder betalingen en faktura som håndteres av PayEx, vennligst kontakt oss og forklar hvilke faktura du ønsket å betale. Om du ikke har en ubetalt faktura hos PayEx betaler vi deg tilbake pengene. Mail oss ditt clearingnummer og kontonummer for utbetaling. Angi også det nummeret som står i rubrikken i brevet når du kontakter oss. Husk at vi tar ut en administrasjonsavgift for håndteringen av denne feilbetalingen.

Jeg har fått en påminnelse på tross av at jeg har betalt fakturaen. Hva skal jeg gjøre?

Kontroller med din bank at betalingen er gjennomført og med korrekte tilhørende opplysninger. Om opplysningene ikke stemmer, send oss gjerne et utdrag fra din bank der det fremgår hvilke opplysninger du har angitt ved betalingstidspunkt så vi kan søke etter den. Er betalingen gjennomført med riktige opplysninger, vennligst ta kontakt med kundeservice.

Om fakturaen er betalt med korrekte opplysninger, men etter fakturaens forfallsdato skal medførte kostnader som regel betales. Er du usikker på hva som gjenstår å betale er du velkommen til å kontakte oss. 

Jeg har fått et brev om at en kredittsjekk er blitt gjennomført i mitt navn. Hva innebærer det?

Ved betaling med faktura gjøres det i visse sammenhenger en generell kredittsjekk innen kjøpet sluttføres. Kjenner du ikke til hvilke kjøp som har generert kredittsjekken ber vi deg ta kontakt på telefonnummer +47 22 03 63 00 for mer informasjon.

Jag har fått en utbetalningsanvisning, kan jeg få pengene utbetalt til kontoen min i stedet?

Ja, send utbetalningsanvisningen  til oss per post eller e-post og legg ved ditt kontonummer inklusive clearingnummer.