Abonnement som forretningsmodell
25 april, 2022
Forretningsmodeller som er basert på abonnement er her for å bli. Og det er mange fordeler med abonnement, både for bedriften og sluttkunden. Bli med, så forteller vi mer!
Det er lenge siden abonnement kun handlet om aviser, strøm og telefoni. Nå kan man abonnere på alt fra barberblader og matkasser til vitaminer og strømper. Og fordelene er mange.
Fordeler for kundene dine
- Med et abonnement holder kunden seg oppdatert uten å trenge å følge med på dyre trender og stadig kjøpe nytt.
- Man kan skaffe seg et abonnement fra sofaen og det er ofte enkelt å bytte leverandør dersom man ikke er fornøyd
- Det er trygt. Man har en kjent, fast månedskostnad og service, forsikring og oppgradering er inkludert.
Fordeler for bedriften din
- Du kan slå sammen flere produkter og tjenester og skape et attraktivt tilbud. Det vil sannsynligvis øke inntekten pr. kunde.
- Du bygger lojalitet og lærer mer om kundene dine. Du samler data kontinuerlig og kan utvikle forretningsmodellen etter kundenes behov.
- Med mersalg basert på data kan du få kunder som ikke handler så ofte til å kjøpe mer. Det gir deg sannsynligvis også mer lojale kunder.
- Du vil enklere kunne estimere inntekter og kan lage mer presise salgsprognoser.
Lurer du på om abonnement er en forretningsmodell som kan passe for deg og kundene dine? Ta kontakt med Simon Ingmansson, Sales Manager.
Finansiering
Våre finansieringstjenester gir deg bedre forutsetninger til å øke salget og få flere kunder. Vi kan i tillegg hjelpe dine kunder med finansieringen.